ŞOFÖR DUYURULARI
DUYURU:1
HIZ VE DURAK KURALLARINA UYALIM
Kamu hizmeti yapmakta olan aracınızın hızını yol ve trafik şartları ile belirlenmiş hız limitlerine göre ayarlayalım, can ile mal güvenliği açısından belirleniş kurallara mutlaka uyalım.
Duraklar yolcular ile randevu noktalarımızdır. Bu nedenle idare tarafından belirlenmiş durak kurallarına mutlaka uyalım önümüzdeki ve arkamızdaki araç ile aradaki zamanı koruyarak, her durakta durmalı, duraklara nizami yanaşmalı, yolcu indirirken ve bindirirken çok sabırlı olmalı, inen ve binen olmadığından emin olduktan ve kapıları kapattıktan sonra kontrollü bir şekilde çıkmalıyız. Durakta inecek veya binecek olmaması, ya da araç yolcu alamayacak şekilde aşırı dolu olması halinde hızımızı 20 KM nin altına düşürmek suretiyle yavaşlayarak geçmeliyiz. Durak ceplerine mutlaka girmeli ve öndeki araçları sollamadan sabırla beklemeliyiz.
Seferleri idare tarafından belirlenmiş programa göre yapmalı, hat başlarında sefere vaktinde başlamalı asla erken hareket etmemeliyiz.
DUYURU:2
İLK VE SON SEFERLER ÇOK ÖNEMLİ
Biz insanları işlerine ve eşlerine taşıyoruz. Bizim eksik ve hatalı iş yapmamız taşımadan sorumlu olduğumuz insanların mağduriyetine neden olabileceğini asla unutmamalıyız. Bu nedenle özellikle ilk ve son seferleri vaktinde yapmamız önem arz etmektedir. Aracımızı sefere başlamadan önce çok iyi bir şekilde kontrol etmeli ve alternatifi olmayan ilk ve son seferlerin mutlaka gerçekleştirilmesi noktasında her hangi bir aksaklığa fırsat vermemeliyiz.
DUYURU:3
SEFERLERİ TAM VE VAKTİNDE TAMAMLAYALIM
Kent içi toplu taşımacılıkta seferlerin planlandığı şekilde tamamlanması ve dakiklik (hareket saatlerine uyum) çok önemli bir kalite kriteridir. Toplu taşımayı kullanan insanlar kent içi hareketlerini toplu taşıma araçlarının sefer planlarına göre düzenlemektedirler. Dolayısıyla da sefere vaktinde başlamak ve tayin edilmiş sürede tamamlamak (Avanslı ya da rötarlı gitmemek) önem arz etmektedir. Sefer planlarına uymak ayrıca peron kapasiteleri açısından da önemlidir. Elimizde olmayan sebepler hariç seferleri vaktinde ve eksiksiz tamamlamalıyız.
DUYURU:4
SEFER ARALIKLARINI KORUYALIM
Öndeki ve arkadaki araçlar ile olan sefer aralıklarını korumamız, yolcuların duraklarda aşırı beklemesini ve dolayısıyla da izdihamı önleyeceği gibi araçların dengeli doluluk ile sefer yapmasını sağlamaktadır. Önümüzdeki ve arkamızdaki araçlar ile sürekli irtibat halinde olarak aradaki zamanı her durakta korumaya dikkat etmeliyiz.
DUYURU:5
TELEFONU HAT BAŞLARINDA KULLANALIM
Hizmetin ifa edilmesi noktasında idare yetkilileriyle haberleşme de bilgisayarları esas olup, sadece iş için tahsis edilmiş olan araç telefonları ya da özel telefonlarımız hat başlarında veya durakta beklerken kullanılması gereken iletişim aracıdır. Seyir halinde telefon ile görüşme yapılması dikkat kaybına ve dolayısıyla da can ve mal güvenliğinin tehlikeye düşmesine neden olmaktadır. Bu nedenle seyir halinde kullanılması yasaklanan ve tespit halinde yaptırım uygulanan telefonu seyir halinde asla kullanmamalı, aramalara cevap vermemeliyiz. İdare veya denetim görevlilerince aranması halinde ilk durakta yolcu alırken veya acil değil ise son durakta cevap vermeli, konuşma sürelerini de kısa tutmalıyız.
DUYURU:6
ARAÇ İÇİNDE SİGARA İÇİLEMEZ
Araç içinde gerek şoför, gerekse yolcular tarafından sigara içilmesi yasaktır ve bu nedenle de denetim görevlilerince tespit halinde idare tarafından yaptırım uygulanmaktadır. Ayrıca, sigara duman ve kokusunun araç içindeki yolcuları rahatsız ettiğini ve buna hakkımızın olmadığını asla unutmamalıyız. Bireysel bir tercih olan sigarayı hat başlarında ve araç dışında içiniz.
DUYURU:7
KAZA VEYA BENZER OLAYLARI ÖNCE FİLOYA BİLDİRELİM
Sürekli trafik içinde bulunan toplu taşıma araçları zaman, zaman kaza veya benzer olayların tarafı olabilmektedir. Bu gibi durumlarda hızlı bir şekilde öncelikle, en yakın polis birimine ve gerekli tedbirlerin alınabilmesi için İETT Filoya, daha sonra da bölge denetimcilerine bilgi verelim. Meydana gelen trafik kazası veya başka türlü olayda, hizmetin aksamamasını esas alarak karşı taraf ile asla tartışmaya girmemeli ve yanlış anlamalara neden olabilecek diyaloglardan kaçınmalıyız. Olayla ilgili olarak İETT Filoya doğru bilgi vermek önemlidir. Bu hususa da özellikle ve önemle dikkat edelim.
DUYURU:8
YOLCULARIN ARACA VERDİĞİ ZARARLARI FİLOYA BİLDİRELİM
Her hangi bir nedenle ve her hangi bir şekilde yolcular tarafından aracın içindeki veya dışındaki malzemelere, (koltukları, tutamakları kırmak, kusmak v.b.) teçhizata, cihazlara zarar verilmesi, kusmak gibi nedenlerle sefer kaybı oluşması mümkün olabilmektedir. Bu gibi durumlarda İETT Filoya hızlı bir şekilde ve doğru bilgi vermek önemlidir. Meydana gelen olayı kapsamlı bir şekilde önce İETT Filoya, daha sonra da Bölge denetçisine bildirelim.
DUYURU:9
TRAFİK KURALLARI CAN VE MAL GÜVENLİĞİ SAĞLAR
Trafik kuralları can ve mal güvenliği ile düzeni sağlamak için ihdas edilmiş, herkesin uyması zorunlu olan kurallardır. Görev yaptığımız aracın kamu hizmetini ifa ediyor olması nedeniyle trafik kurallarına uymak noktasında şoförlerimize ayrı bir sorumluluk yüklemekte ve her şartta örnek olmayı gerektirmektedir. Özellikle yaya geçitleri, trafik ışıkları ile yol kullanımında daima dikkatli, sabırlı ve hoş görülü olmamız gerekmektedir.
Önce kendi can güvenliğimizi de dikkate alarak kurallara riayet edelim. Trafik işaretlerine ve düzenlemelerine, emniyet şeridine, yaya geçitlerine dikkat edelim.
DUYURU:10
KAMU HİZMETİ YAPIYORUZ
Kent içi toplu taşıma faaliyeti bir kamu hizmetidir. Bu faaliyeti ifa ederken daime kamu personeli sorumluluğu ve hassasiyetiyle davranmamız, İnsan taşıdığımızı, iyi örnek olmamız gerektiğini bir an bile aklımızdan çıkarmamamız gerekmektedir.
DUYURU:11
VALİDATÖRÜ VE KARTLARI TAKİP ETMEK
Görev yaptığımız araçlara ücretli ya da ücretsiz binen kişilerin Seyahat kartlarını ve biletlerini doğru kullanmalarını, validatörden takip etmek ve usulsüzlüğe, sahteciliğe ve istismara izin vermemek görevimizdir. Yolcu alırken yolcuların kart ve biletlerini dikkatli bir şekilde izleyerek belirlenen kurallar çerçevesinde kontrol ederek, varsa bir usulsüzlük asla tartışmaya girmeden en yakın İETT birimine bildirelim.
DUYURU:12
CİHAZLARI SÜREKLE AÇIK TUTALIM, ARIZALARI HIZLI BİR ŞEKİLDE FİLOYA BİLDİRELİM
Gerçekleşen sefer, yolculuk ve bunlara bağlı veriler araçlarımızdaki Kamera, ATS, GKM ve PC üzerinden elektronik sistemler üzerinden sağlanmaktadır. Bu veriler idarenin sağlıklı veri elde etmesi ve şoförler hakkında haksız bir şikayet olması halinde lehte de kullanılmaktadır. Dolayısıyla da bu sistemlerin aracın faaliyeti esnasında sürekli çalışır halde tutulması, her hangi bir arıza halinde de hızlı bir şekilde önce İETT Filo ile tamirden sorumlu birimlere, daha sonra da bölge denetimcisine bildirilmesi gerekmektedir. Elektronik cihazların sürekli çalışın halde tutulmasına önem verelim. Sebebi ne olursa olsun cihazları kapatmayalım.
DUYURU:13
SON SEFERLERİ DURAK SONUNDA TAMAMLAYALIM
Son seferlerin araçta yolcu olsun ya da olmasın hattın sonuna kadar gidilerek tamamlanması ve araç bilgisayarında “GÖREV BİTTİ” yazısı görülerek emin olunması gerekmektedir. Aksi halde sefer tamamlanmış sayılarak o araç hakkında işlem yapılmaktadır.
Son seferi mutlaka son durakta ve görev bitti yazısını görerek tamamlayalım.
Etiketler : ÖZULAŞ İŞLETME VE TRAFİK KURALLARI DUYURULARI YAPTI