Özulaş A.Ş. Başkanı Göksel Ovacık, Toplu ulaşım sektörünün gündemi hakkında açıklamalarda bulundu;
Başkan Ovacık yaptığı açıklamada şunları söyledi;’’Yerelde İşletme, arazi, aşırı maliyet, şoför ve gelir yetersizliği, genelde ise tanım, KDV ve ücretsiz taşıma gibi birçok problemleri bulunan sektörümüzün gündemi oldukça yoğun bulunmaktadır. Sektör temsilcisi kuruluşlarımızın yöneticileri olarak, birlik ve beraberlik içinde, bu sorunların çözümü, hizmet şartlarının iyileştirilmesi, hizmet kalitesinin artırılması ve ortaklarımızın taleplerinin karşılanması için yetkilerimiz çerçevesinde, elimizden gelenin en iyisini yaparak ve enerjimizi, bütün gücümüzü, her türlü imkanı en yüksek oranda kullanarak üstün gayretle çalışıyoruz, çabalıyoruz.
Sorunları çözebilmek noktasında, başta mevzuat yetersizlikleri, işletme sisteminin yanlışlığı ve şartların her geçen gün biraz daha ağırlaşması, bireysel işletmecilik gibi zorluklar, en büyük engellerimiz. Sorunlarımızın çözümü ve isteklerimizin karşılanması için Ankara da Hükümetimiz, yerel de ise Belediyelerimiz tabi olarak muhataplarımız.
Hükümetimiz yetkisinde olan 3 temel isteğimizin bulunduğu sektörün malumudur. Bu 3 önemli isteğimizi anlatmak noktasında, sektör temsilcileri olarak çok yoğun faaliyetlerimiz oldu. Adeta çalmadığımız kapı, aşındırmadığımız eşik kalmadı. Hatta 16 Nisan Referandumundan önce İçişleri Bakanımız Sayın Süleyman SOYLU ve Maliye Bakanımız Sayın Naci AĞBAL’ı sektör olarak İstanbul da düzenlediğimiz 2 ayrı programda ağırladık. Sayın Bakanlarımız sağ olsunlar ÖHO tanımı ve KDV indirimi taleplerimizin karşılanması için Bürokratlarına gerekli talimatları verdiler ve ayrıca ücretsiz taşıma desteği içinde ilgili bakanlıkla görüşeceklerini, yardımcı olacaklarını ifade ettiler. Bu 3 temel konuyla ilgili yapılmakta olan çalışmaları yakinen takip etmekteyiz. İnşaallah gerekli mevzuat düzenlemeleri ile birlikte bu iki talebimizin kısa bir zaman içinde karşılanacağını beklemekteyiz.
Yine Hükümetimiz nezdindeki 3. Önemli konusu da Ücretsiz taşıma destek miktarının artırılması ve ödemenin yolculuk (tıklama) başına yapılması idi. Ödemenin EÜTS üzerinden sağlanacak yolculuk verilerine göre yapılması için İstanbul pilot il olarak seçildi ve teknik çalışmalar devam etmektedir. Bu konu da tarafımızdan sürekli takip edilmektedir.
Sektörümüzün İstanbul Büyükşehir Belediyesi yetki ve takdirlerinde olan sorun ve isteklerimiz ile alakalı olarak, yine İBB’nin yetkili birimleriyle görüşmelerimiz, komisyon bazındaki teknik çalışmalar devam etmektedir. İBB yetkisindeki gündemimiz, başta Kurumsallaşma, Performansa dayalı hak ediş ödemesine geçiş olmak üzere, gelir yetersizliği, Yeni bir Seyahat Kartları Yönetmeliği hazırlanması, Tarife Sistemi, işletme koşullarının iyileştirilmesi, usulsüz kart kullanımıyla mücadele, her geçen gün artan haksız rapor ve cezalar, araç yenilemeleri ve benzerleridir. Daha önce İETT’nin yetki ve sorumluluğunda olan konuların diğer İBB birimlerine dağıtılmış olması, problemlerin anlatılmasında ve çözümünde sıkıntılara neden oluyor ve süreç uzuyor. Bu durumu İBB üst yöneticilerine anlattık ve hizmete olumsuz yönde yansıyan sorunlarımızın bir an evvel çözümünü talep ettik ve takibini de yapıyoruz.
Tabii ki gerek Hükümetimiz, gerekse Belediyemizden sorunlarımızın çözümünü ve isteklerimizin karşılanmasını isterken ve beklerken, aynı zamanda aynayı kendimize de tutmamız lazımdır. Özellikle Kurumsallaşma ve hizmet kalitesinin yükseltilmesi noktasında yapmamız gerekenleri yapıp, ihlal sayısını azaltıp-memnuniyeti çoğaltıp Kamu tarafının karşısına çıkmamız gerekmektedir. Ki, gönül rahatlığıyla isteme hakkımız olsun. “Biz üzerimize düşenleri yaptık. Artık siz de şu sorunlarımızı çözün ve isteklerimizi karşılayın” diyebilelim. Yaptığımız işin bir kamu hizmeti olduğunu asla unutmadan kendimizi değiştirmemiz, geliştirmemiz ve dönüştürmemiz lazım. Bunun için birilerinin bizden istemesini beklemeye gerek yoktur. Biz eksiklerimizi önce fark edip tamamlarsak isteklerimiz daha kolay karşılanacaktır.
Sektörü temsil noktasında koordinasyon açısından ciddi eksiklerimiz ve yetersizliklerimiz var. Bu konu bizim sektör olarak mücadele gücümüzü zayıflatıyor, biri birimizle uğraşmamıza neden oluyor ve enerjimizi heba ettiriyor. Şirketler ve Oda olarak bir öz eleştiri yaparak, biri birimizin alanlarına, pozisyonlarına saygı göstererek bu problemi çözmemiz ve profesyonel manada bir sektör koordinasyonu sağlamamız şart. Ben bu anlamda elimden gelen her şeyi yapmaya ve üzerime düşecek fedakarlığı göstermeye hazırım. Yeter ki medeni ve etik çerçeve de kurumsal ilişkileri iyi tanzim edelim ve alan sarkmasını önleyebilelim. Artık biri birimize güveni iyi ve samimi ilişkilerle oluşturmalıyız.
Yukarıda belirttim. Gerçekten çok önemli ve yığılmış sorunlarımız var. Bunları çözebilmek bana göre zor değil. Her şeyden önce konulara hakimiz ve tecrübe gibi bir avantajımız var. Bütün mesele olmazsa olmazları kabul edip, yanlış alışkanlıklardan vaz geçip, zaman kaybetmeden ve tam bir koordinasyon içinde hareket edebilmektir. Bölgesel olarak şartlar farklı ve buna göre çözümlerde elbette farklı olacaktır. Ancak şu konuda hepimizin hem fikir olması lazımdır. “Bireysel İşletmecilik” sorunlarımızın çoğunluğunun kaynağıdır ve gelişme önündeki en büyük engelimizdir. Kurumsal işletmeciliğe geçmeden, garajlarımız olmadan biz aracı ve personeli yönetemiyoruz ve yönetemeyiz. Yönetim kalitesini artıramayışımızın önündeki engelde budur. Bu yapı artık iflas etmiştir ve en azından aynı türler arasında rekabetin olmayacağı yepyeni bir işletme modeli gerekmektedir.
Kurumsal işletmeciliğe geçene kadar, bunun en önemli ayaklarından olan Şirket bazında gelir-gider havuzlarını oluşturmak suretiyle işe başlamalıyız. Bunu yapmak, Kurumsallaşmaya verdiğimiz önemi ve samimiyeti göstermek açısından önem arz etmektedir. Mesela ÖZULAŞ’a bağlı 453 araç 10 dar bölgede çalışmaktadır. Aynı güzergahları kullanan hatları olduğu için bazı bölgelerde rekabet vardır ve bu rekabet ihlal sayını artırarak fazla ceza gelmesine ve kırgınlıklara, kalitenin düşmesine neden olmaktadır. Bu yanlış çalışma şeklini ve kalitesizliği biri birini etkileme durumuna göre bölgeler havuzlarını birleştirmek suretiyle işe başlamalıyız. Gelirleri aynı veya biri birine yakın olan bölgelerin havuzlarını birleştirdiğimizde birçok sorunumuz ortadan kalkacak ve maliyetten de tasarruf etmiş olacağız. Bu uygulama her şeyden önce bizi biri birimize daha yaklaştıracak ve kenetleyecektir. Ayrıca, dar bölge havuzlarını birleştirdiğimizde rapor ve cezamız azalacak, kapasitemizi daha verimli ve ihtiyaca göre kullanmış olacağız. Şu anda bölge hatlarının biri birini etkileme durumuna göre mevcut 10 havuzu 3 gelir havuzu yapmamız mümkündür. İlerleyen zaman içinde bunu teke düşürmek suretiyle de çok havuzlu sistemin getirdiği sorunlardan ve maiyet yükünden tamamen kurtulmuş olacağız. Bu bize denetimci ve Şirket personelinden çok ciddi tasarruf sağlayacaktır.
Yine Kurumsal işletmecilikle ilgili niyetimizi göstermek açısından mutlaka Garaj teminin gerçekleştirmemiz gerekmektedir. Daha önce yaptığımız girişimler maalesef finansman problemi nedeniyle başarısız oldu. Hizmet alanımıza yakın noktalarda boş alan bulmakta ayrıca problem. Ama ne olursa olsun şoför ile araç yönetimi ve düzenli bakım-temizlik açısından mutlaka gerekli olan Garaj işini kendi imkanlarımızla veya İBB’nden yardım alarak halletmemiz şart. Bu amaçla bağlı bulunduğumuz İETT den talepte bulunduk.
Gelecek zamanını sektörümüz ve ülkemiz için hayırlar getirmesi dileğiyle tüm ortaklarımıza ve şoförlerimize bol kazançlı kazasız ve belasız hizmetler diliyorum’’,dedi.
Toplam 2986 defa okunmuştur. Paylaş
Etiketler : Özulaş A.Ş. Başkanı Göksel Ovacık; ’Sektör olarak gündemimiz’’